3 Haziran 2009 Çarşamba

Shlomus Çiprutus...Arena'nın gözbebeği

Hayatımın en güzel zamanları Arenada geçti.Ama açık olanında,diğerinde Televizyonda sıkıntılı dakikalar yaşattı bana Uğur Dündar.Neymiş yemek yaparken galoş giymemişim...Ben Arena'ya çıktığımda neler giyiyordum biliyormusun sen? Neyse boşverin giydiklerimi...Size Maximus gerçeğini anlatacam,arkanıza yaslanın,dallanın budaklanın... Sezar ile aramın ne kadar iyi olduğunu biliyorsunuz,size anlatmıştım.Bütün Sezarlar beni çok severdim,özellikle Marcus Aurelius'un oğlu gibiydim. Bana hep evlat diye hitap ederdi,oğlu Commudus,salağın tekiydi.Hep beni kıskanırdı.Ve bana birgün bir tezgah kurdu,tezgahta çorap vardı.Çorap satmamı istedi,toplanacak hasılat ise Pisa Kulesi'nin düzeltilmesi için kurulan Fon'a gidecekti.Gönül adamıydım kabul ettim. Meğerse öyle birşey yokmuş,Roma Belediyesi Zabıtaları beni paketleyip götürdüler.Marcus Aurelius'a ulaşmam lazım derken,Allah'ın rahmetine kavuştuğu haberi geldi.Beni sürdüler. 1.Haftam dolmadan koğuşun ağası olmuştum. Biri yanıma yaklaştı:''Çip,haftalardır burdayım,bir çay içemedim.Kulun olayım bana 1 çay söyle.''Pis sakallı endamlı biriydi.Çayını söyledim,öyle bir içişi vardı ki yüreğim cız etti.Adın ne senin paşam? dedikten sonra cevabı geldi:''Benim adım Maximus Decimus Meridius,generaldim.Commudus'un tezgahına geldim...'' Hemen lafına atladım:''Sanada ikizlere takke tezgahı mı açtı?'' Anlamamıştı,o anlayana kadar içeri birkaç kişi girdi ve bizi seçip aldıkları gibi götürdüler. Arenaya çıktık,herkes bizi yuhluyordu.Maxi yanıma geldi:''Sen bana çay verdin ya,bunu asla unutmayacam,arkanı kollicam Çip'' dedi. Kolla bakalım,ben seninkini kollamiyim derken.Tribünlere Commodus denyosu gelmişti.Kıl oluyordum o adama.Ve biri borazan çaldı üzerimize bir sürü kişi saldırdı,elimde benim ağırlığımda bir kılıç vardı. Romalı bir gladiator üzerime nara atarak koşuyordu,kavga etmeyi,savaşmayı sevmeyen bir insan olduğumu hep dile getirdi.Yanıma geldi,tam kılıçı sallayacak:''Ya 1 dakika birşey söylicem.'' dedikten sonra durdu.Ve Maxi onu alaşağı etti.Ben kimle konuşup,savaşmayalım,hepimiz kardeşiz demeye çalışsam Maxi hepsini dümdüz ediyordu. Ve sonunda adam kalmadı. Tribünler yıkılıyordu,bende havaya girmiştim.omuzlardaydım.Tribünlere Hindi baba çektirdim:''Hindi baba hindi'' Heyalllahhh...Arenaya indi....heyaalllahhhh....Commodus'a bindi....heyallllahhhh







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder