4 Haziran 2009 Perşembe

Graham Bell kop yanıma gel...

Düşünsenize ya,eskiden televizyon yoktu,uçak yoktu,araba yoktu...O zamanlar neler çektiğimi bir ben bir sen birde bebek bilir. Gene Fi tarihinde Amerikadayım. Graham o zamanlar ünlü bir sanayici.Beni bir akşam evine yemeğe çağırdı.Eşi güzel yemek yapmadığından ben sadece kahveye geleceğimi söyledim. Elimde Gülüoğlu Baklavası ile gittim.Sıcak bir karşılama ardından sohbet muhabbet açıldı.Bizim George vardı,onuda çağıralım 3-5-8 oynarız dedim.Çok sevindi,ıslık çaldı.Hemen yanına 18 yaşında şort ve t-shirt lü,atletik bir çocuk geldi.Onun haber maratoncusuymuş.O zamanlar her evde bu sporcu gençlerden var,sağa sola ellerinde haber ve mesaj ulaştırmak için koşturuyorlar. Çocuğun eline bir kağıt yazıp verdi.''George'a götürüyorsun bunu.'' Cebinden çıkardığı 5 dolarıda çocuğun şortundan içeriye attı. Genç adam nefes nefese koşmaya başladı:''Ya Graham,çocuğa yazık değil mi? Bilseydim kanasta falan oynardık.'' Güldü...''Çip,onlarında geçim kaynağı bu.İnsanlar başka türlü nasıl haberleşecek?'' Haklıydı,bir şey bulmak lazımdı:''Ya insanlar Telef olacak...'' dedim...Graham yapacak bişey yok derken ampulüm yandı:''Telef...Telef...Telefon!!!'' O ne dedi Graham.Hemen ayaklandım:''Ya bak benim kafam bilime icada ermez,ama sen akıllı,okumuş adamsın.Bir alet bul,bir düğmeye bas İstanbul'la konuş.Düşünsene.Adı da Telefon olsun.İlerde cep olanıda çıkar,kontörlüsüde.Nasıl fikir?'' Ayaklandı,sakallarını okşadı,bana baktı:''Çok uzadılar ya,berberimi değiştirecem.'' Kızdım:''Ya bırak traşı Graham ya,hadi bul şu telefonu,adamı deli etme.'' Kafası önde beraberce laboratuar'a gittik.Tahtaya birşeyler yazdı,birşeyler anlattı.Ben sadece kafamı salladım.2 hafta sonra telefonu bulmuştu.Beni yanıma çağırdı.Güzel aletti.''Eeee,kimi arıyalım?'' dedi. Çok heyecanlanmıştım.Karnım zil çalıyordu,açlıktan ölecek gibiydim.'' Canım fena kebap çekti,Venge'den sipariş mi versek?'' Graham sevindi,iyi fikir dercesine ahizeyi eline aldı,karşı taraf çalıyordu.Heyecanlanmıştı:''Açarlarsa ne diyim?'' dedi...Pratik zekalıydım ben:''Alo de,karşıdaki de anlamaz zaten..'' Ve karşı hat açıldı:''Alo...'' dedim Graham.Gene insanlığa hizmette bulunmuştum....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder