5 Haziran 2009 Cuma

Superman'in vaftiz babası benim...Cidden!

Joseph Shuster ve Jerry Siegel kampüsümüzün en asosyal çocuklarıydı.Biz partiden partiye koşmaktan yorulurken,onlar test,formül üretmekten yorulmazlardı.Benim yan odamda ikisi beraber kalıyordu.Bazen odadan ses çıkmayınca,acaba öldülermi diye ani bir şekilde odalarına giriyorduk.Genelde ya kitap okuyorlar,ya da bilgisayara başında buluyorduk. Jerry'i daha çok severdim.Hatta bana Hanukkah bayramında kendi çizdiği bir kartı vermişti.Yetenekli çocuktu.Üniversitenin popüler çocuklarından biri olmamdan dolayıda,benim onlarla muhattap olmayacağımı sanıyorlardı.Yanlış sanışlardı ama.Ben gönül adamıydım,hümanistim.Greenwich gibi,tam orta noktaydım.Oda arkadaşım Bobby odaya ponpon kız attığından içeriye girememiştim,altıma kaçırmak üzereydim. Tek çare Jerry'in odasına girmekti,girdim.Tuvalet izni istedim ve depoyu boşalttım.Çok rahatlamıştım.İçeriye geldiğimde gördüklerime inanamadım.Bir sürü resim çizmişlerdi. ''Çip,nasıl buldun süper kahramanımızı?'' İyi bulmamıştım aslında çok eksiği vardı.Yanlarına oturdum,aldım elime kalemi.''Ne gibi özelliği olacak bu adamın?'' Jerry ve Joseph birbirlerine ağzı açık bakıyorlardı,kızdım:''Basit bir soru sordum alt tarafı,aptallaştınız.Şimdi bence bu uçmalı,uçacağı içinde pelerini olmalı,görsel güzellik katar.Gözlerindende ışın çıkarsın.'' Ben bunları söylerken Joseph not tutuyordu,ben resme bakmaya devam ediyordum:''Ve bir gezegenden gelmiş olsun!'' Jerry ''Uranus...Uranus olsun...'' Saçmalamaya başlamıştı:'' Jerry şu Periyodik Cetvel'i versene bana...'' Hemen verdi,inceledim.Kripton gözüme çarptı,güldüm:''Kriptonlu olsun...!'' Jerry anlamadı:''Öyle bir gezegen yok ama...'' Yanaklarına sevgi şaplağı attım:''Olmasın,biz yaratırız.Millet yer...'' Ve ayaklandım,çok heyecanlanmışlardı. Joseph heyecanla:''İsmi ÇipMan olsun...yesss!'' dedi.Çok sevinmişlerdi,kafamı salladım:''olmaz,daha süper bir isim bulmak lazım...mesela...Superman olsun.Nasıl?'' Alkışlar koptu,çok sevinmişlerdi:''göğsünede ''Ç'' harfi koyalım,seni onore etmek için...!'' Güldüm,''İngilizcede Ç harfi mi var? Madem beni onurlandıracaksınız,Selim'in ''S'' sini koyun,hem Superman'i de andırır.Ama biz gerçeği bilelim yeter.'' Bu gerçeği şimdi neden anlattım,inanın bende anlamadım ya...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder