22 Mayıs 2009 Cuma

Mount Rushmore da Heykeli olan Tek Türk...


Gutzon Borglum...Dönemimin en baba Heykeltraşlarından biriydi,aynı zamanda sıra arkadaşımdı...Aslında o zamanlar çok salakımsı bir tipti,hiçbir dersi iyi değildi.Herşeyiyle ona ders verdim,sayemdede milli oldu Gutzy...bana can kardeşim derdi,sonra ayrıldık yıllar sonra beni aradı.''Çip gel,hayatımda önemin büyük.Sana bir süprizim var.Atla gel.'' O sırada kayıp kent Atlantisi arıyordum Saadettin Teksoy ile,bir bakıma benim içinde kurtuluş oldu. Beni Rushmore dağına çağırdı,elime bir resim tutuşturdu. Burada Dolar'ın üzerinde resimleri olan amcaların resimleri vardı.Dedi ki ''Şu dağı görüyor musun?'' Dağı görüyordum,kör değildim...Tekrarladı ''Şu dağı görüyor musun?'' Hemen ardından dağın bir tarafıma penetre olma esprisi gelecek diye beklerken:''Oraya bu heykelleri yapacam dedi'' Ağzım açık kalmıştı,şaşırmıştım.Bana baktı ve bu heyecanım sanırım hoşuna gitmişti ama ben agresifleştim.''Salak herif beni bu kadar yolu bunun için mi çağırdın!'' Tekme tokat girdim:''Ya Çip bi dinle ya!'' Dinlemeye başladım:''Bu 4 kişiden birini eleyecem,onun yerine senin heykelini yapacam...'' Gururum okşanmıştı,Gutzy e sarıldım...Seç birini dedi.Hayatımın en kolay kararı olmuştu,cebimde bir sürü para vardı ve bir tanesini çıkardım...And the winner is Abraham Lincoln...Ve onun yerine beni koydu,pek benzetemedi ama olsun,Amerika tanıyor beni...Ama hala vize için ayaklarına çağırıyorlar.Yazıktır....Ayıptır...

1 yorum:

  1. Şimdi bu gutzy denen adam aslında senden çok pis tırsıyordu. netice de kankaydınız ama cocukluktan kalma bir zamanda ona, aşılamaz bir korku salmıştın işte. işte bu yüzdendir ki, bir tek sen renkli hatta hd ekran gibi görünüyorsun. helal be çip abi.. gutzy e de öyle ahım şahım saygı gösterme arkadaşın diye. alemin tek kralısın..

    YanıtlaSil